Skautská telefonní síť změnila operátora nově na Vodafone. Můžeme si nově přidat nová čísla. Já si tím prošel, tak dávám pár postřehů.
Jak na to u požadavku na nové číslo:
- vygenerujeme kód ve skautISu - služba nová STS
- s kódem se zaregistruješ u Vodafone
- během pár dnů se vám ozve operátor (zavolá vám někdo z čísla s předvolbou 800) a doladíte s ním zbytek
Dále je to stejné jak pro nové i pro stávající čísla:
- SMSkou vám přijde administrátorské heslo (to potřebujete pro přihlášení do aplikací či na web Můj Vodafone). Pokud heslo nepřijde jde to jednoduše vyřešit na webu Vodafone - www.vodafone.cz/muj/prihlaseni, kde kliknete na "zapomenuté heslo" a postupujete dle instrukcí (budete potřebovat znalost PUK1 či čísla vaší občanky)
- mě obnova hesla první den nešla. Máte tři pokusy a pak vás Vodafone zařízne. Pořád nějaká chybová hláška z Vodafone. Nestresujte, chvilku to asi trvá než se vaše číslo usadí ve Vodafone systému a zkuste to druhý den.
- Vodafone vám pošle Českou poštou svou novou Vodafone SIM se starým či novým číslem (možno ji rozměrově upravit a dát do telefonu se slotem mini, mikro či nano SIM)
~ ~ ~
Jediné co snad stojí za zmínku a snad někomu ulehčí život je, že v STS a u nového mobilního operátora:
- můžeme si na osobu již přidat až pět mobilních hlasových či datových SIM čísel (zase asi do nějakého nastaveného počtu)
- volání jsou mezi sebou v STS zdarma a neúčtují se
- SMS mezi sebou jsou v STS zdarma a neúčtují se (trochu škoda, že to nejsou i MMS, ale kdo je používá za tu cenu)
- odpadlo schvalování střediskem či přístavem
- účtují se volné minuty po celých minutách
- u Vodafone je možno zvolit (i změnit) jedno z 5 datumů zúčtování 4., 10., 16., 20. nebo 25. dni v měsíci
- při převedení stávajících či nových SIM vám Vodafone poctivě naúčtuje poměrnou část tarifu k datumu zúčtování
- nevyčerpané volné jednotky se převádí do dalšího měsíce - prvně jsou ale v dalším měsíci spotřebovány jednotky základní a jednou převedené se již dále znovu nepřevádí
- má docela dobrou aplikaci "Můj Vodafone" pro mobilní telefony (tablety) pro operační systém Google Android i Apple iOS, kde si skoro vše nastavíte či změníte nebo se jen chcete podívat kolik vám zbývá dat nebo chcete kouknout na vyúčtování
- počet opakování navýšení dat po vyčerpání základních lze nastavit asi jen na webových stránkách Můj Vodafone (aspoň já to v aplikacích nenašel)
- tarif jednoduše online změníš na webu tam.je/zamezmena
A to je asi zatím v kostce vše. Kdyby jste někdo měli svůj postřeh, dejte vědět. Jezvec